2 Nisan 2014 Çarşamba

top sektirme oyunu

Top sektirme oyunu için scratchi açtıktan sonra kedi karakterini siliyoruz ve yeni karakter çiz butonundan top şekli çiziyorum.Kontrol sekmesinden tıkladığında kodunu ekliyorum.Hareket kod bloğundan X ve Y nin konumunu belirliyoruz.yine hareket kod bloğundan 90 derece dön kodunu ekliyorum.Sürekliyi ekleyip 10 adım git ve kenarda ise zıplat kodlarını ekliyorum.Daha sonra yeni bir karakter oluşturup adına tokmak koyuyoruz.tokmak karakterinin kodlarını yazıyoruz.Kontrol kod bloğundan tıkladığındayı ekleyip X ve Ynin konumunu belirliyoruz.ve  tokmağı haraket ettirmek için gerekli kodları ekliyoruz.Tokmağı ekledikten sonra topa yeni kodlar ekliyoruz.Tokmak yaklaşıyor mu yu ekledikten sonra dön kodunu ekliyoruz.Daha sonra sahne ye girip kenarına mavi renkte dikdörtgen çiziyoruz.Yine top karakterine geçip mavi renge yaklaşıyorsa kalemi bastır kodunu ekliyoruz.Değişkenler bloğundan puan adında bir değişken oluşturuyoruz.Yeni karakter çiz deyip sınır adında bir karaktar oluşturuyorum.Sınır karakterine de kodlarını ekliyorum.Tekrar top karakterine gidip sınır ile ilgili kod ekliyorum.Değişkenler kod bloğundan puan değişkenini -1 değiştir hareket kod bloğundan derece dön deyip opperatörler kod bloğundan saayı üret ekliyorum.Daha sonra hareketlerden 30 adım git ekliyorum.Bayrak diye yeni bir karakter oluşturuyorum ve kodunu yazıyorum.Şimdi bayrak karakterinin top üzerindeki olayını yazıyorum.Bayrak yaklaşıyor mu kodunu ekledikten sonra oyunu kazandınız diye konuş kodunu yazıyorum.Bu kodlar top bayrağa gittiğinde kazanmanızı sağlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder